Alen Ćirić, 07.05.1982. - Sarajevo. Dvostruka "Zlatna značka" Fakulteta sporta i tjelesnog odgoja Univerziteta u Sarajevu. Doktorirao na Fakultetu sporta i tjelesnog odgoja Univerziteta u Sarajevu 2023. godine.
Polje Istraživanja: Management Physical education/Sports coaching
Alen Ćirić je rođen 07.05.1982. godine u Sarajevu. Osnovnu školu “Saburina” i srednju “Mješovitu građevinsko-geodetsku” školu je završio u Sarajevu. Fakultet sporta i tjelesnog odgoja Univerziteta u Sarajevu je upisao 2008. godine. Diplomirao je 2012. godine sa najvećim prosjekom ocjena u generaciji 2008.-2012., za šta je odlikovan “Zlatnom značkom Univerziteta u Sarajevu”. Postdiplomski studij je završio na istom fakultetu 2013. godine, odbranivši magistarski rad na temu “Razlike u nivou opterećenja u nastavi tjelesnog i zdravstvenog odgoja primjenom jednostavnijih i složenih metodičko organizacijskih oblika rada”, gdje je stekao zvanje magistra sporta i tjelesnog odgoja, također sa najvećim prosjekom ocjena na studijskoj godini te je po drugi put odlikovan “Zlatnom značkom Univerziteta u Sarajevu”.
2013. godine na Fakultetu sporta i tjelesnog odgoja Univerziteta u Sarajevu dobiva ugovor na određeno vrijeme u trajanju od 12 mjeseci apliciranjem na projekat „Sufinansiranje zapošljavanja Zlatna značka“ Općine Centar grada Sarajeva. U decembru 2014. godine na osnovu odluke nastavno naučnog Vijeća i Senata Univerziteta u Sarajevu, angažiran je u zvanju saradnika u nastavi - asistenta na predmetima Naučne oblasti Organizacija i upravljanje u sportu. Zvanje višeg asistenta stiče od jula 2020. godine na Naučnoj oblasti Organizacija i upravljanje u sportu.
Nogomet je počeo da trenira 1990. godine u FK Sarajevo. U nemilom ratu u Bosni i Hercegovini se oformila fudbalska sportska škola Bubamara te 1994. godine postaje član FSŠ Bubamara koju pohađa sve do svoje 19. godine. Godine 2001. potpisuje ugovor sa prvim timom FK Željezničar čiji je član bio jednu i pol sezonu te je bio dio šampionskog tima FK Željezničar u nogometnoj Premijer ligi Bosne i Hercegovine u sezoni 2001./2002.. Nakon angažmana u FK Željezničar, bio je nogometaš većeg broja prvoligaških i drugoligaških nogometnih klubova u Bosni i Hercegovini. Dok je bio student 3. godine fakulteta, počinje da radi na poziciji nogometnog trenera na projektu kojeg je finansirao FK Inter iz Milana, gdje su bila uključena socijalno ugrožena djeca. Kao student 4. godine postaje kondicioni trener prvog tima FK Sarajevo čiji je član bio jednu polusezonu. Sljedeći angažman je dobio u FK Olimpik iz Sarajeva također na poziciji kondicionog trenera u trajanju od jedne polusezone.
Objavio je više od 25 naučnih i stručnih radova u međunarodnim i nacionalnim časopisima, kao i na međunarodnim konferencijama, a neke od radova je objavio dok je još bio student druge i treće godine fakulteta. Pojedine naučne članke je objavio u istaknutim međunarodnim časopisima sa impakt faktorom.
Soccer coaches, although not prominently featured in the foreground, are essential to the outcomes of the sport. They are key figures between athletes and organizational goals. Choosing, retaining, and developing the greatest athletes is the cornerstone to a successful coaching career. The aim of this study was to develop and validate a questionnaire that was determine the characteristic soccer coaching styles. A experimental study involved the participation of 207 soccer coaches (B, A and PRO UEFA coaching license). The questionnaire comprises 14 themes and consists of 65 items designed to evaluate soccer coaching styles, developed from the updated Leadership Scale for Sport. The validation of the developed instrument in this empirical study was conducted using two procedures: (1) factor analysis (PCA with oblique rotation) and (2) an internal consistency assessment (Scale Reliability Analysis – Cronbach's Alpha). Nineteen significant factors were extracted, and they are as follows: Player contribution to the game system; Cooperation/ Opinions; Implementation of coach's requirements; Teaching; Motivation; Conflict resolution; Informations; Sanction; Expressing an opinion; Error correction at own discretion; Highlighting the good and bad sides of players; Instructions; Team goal setting; Highlighting positivism/ negativism; The coach's personal expectations; Team solutions; Strategy creation; Social support; The influence of the team on coaching decision-making. By analyzing the data, it was determined that “B” football coaches are characterized by the coaching style "positive feedback", “A” soccer coaches by the "training and instructor" and "positive feedback" styles, while “PRO” coaches are characterized by the "positive feedback" style and a slightly lower frequency by the "training and instructor" style. Using only one coaching/leadership style is certainly a limiting factor, as different situations require different coaching approaches.
Original scientific paper Purpose of the research was to compare the effects of dynamic and proprioceptive neuromuscular facilitation (PNF) stretching on knee isokinetic strength and power parameters. Sample size of 50 male athletes is represented as male athletes divided into sub-samples of 10 athletes at competitive level in karate (19 ± 2,4), taekwondo (20 ± 3,6), boxing (19,8 ± 4,3), football (15,1 ± 0,3) and track and field sprint (18,3 ± 2,6). Isokinetic parameters of the knee were measured using Biodex isokinetic system3, at two angular speeds 60 °/s and 180 °/s. Parameters were measured after dynamic stretching protocol and again 48 h later after PNF protocol. For karate and taekwondo fighters no statistically significant differences were found. For boxers, football players and sprinters the values of strength and power parameters were higher after dynamic warm-up protocol at a statistically significant level. Results of this study confirmed that dynamic stretching contributes to higher values of the strength and power of thigh muscles compared to proprioceptive neuromuscular facilitation.
Ova stranica koristi kolačiće da bi vam pružila najbolje iskustvo
Saznaj više