Logo
User Name

Jasmina Tockić-Ćeleš

Društvene mreže:

The paper explains the phenomenon of creativity through various implicit and explicit definitions and three theories of education through the most important characteristics of the theories and their most significant representatives. With the aim of better familiarization with the concept of creativity, the „position" of creativity in the critical-rationalist empirical, critical and spiritual theory of education is explained, and the understanding of creativity through the areas of the aforementioned theories of education is presented. The paper presents the relationship between pedagogy and creativity and highlights the importance of creativity in the field of teaching work. The need for creativity in educational work and the importance of developing creativity in that context and in the teaching of foreign languages were especially discussed. Given that educational theories talk about the empirical justification of pedagogical facts through critical-rationalist empirical theory, then about the developmental aspects of society and the way society influences scientific knowledge through critical theory and the understanding of human activity through spiritual scientific theory, it is justified to talk about the representation of creativity in the areas of activity of all three educational theories.

Fokus rada je na motivaciji kao jednom od glavnih čimbenika u poučavanju i učenju stranih jezika, kao i na načinu na koji se učenici motiviraju za njihovo učenje. Kao potpora empirijskom istraživanju testirani su aspekti motivacije (intrinzične i ekstrinzične) kako bi se ispitao njihov doprinos tijekom online nastave izazvane Covidom-19 i nakon povratka u škole. U prilog dobivenim rezultatima dane su preporuke koje bi mogle poslužiti budućoj organizaciji online nastave, ali i poslužiti pedagoško-psihološkim i didaktičko-metodičkim kompetencijama nastavnika. Istraživanje je potvrdilo povećanje i intrinzične i ekstrinzične motivacije nakon povratka u školu, za razliku od razdoblja provedenoga u online nastavi s izuzetkom aspekta učenja njemačkoga jezika. Prisutna intrinzična motivacija za učenje njemačkoga jezika u predikciji učenja njemačkoga jezika daje bolje rezultate iz razdoblja 2019. u odnosu na razdoblje 2021. Zanimljivo je da su učenici 2019. više uživali u samostalnom učenju tijekom online nastave nego danas u učionicama. Utjecaj analiziranih aspekata ekstrinzične motivacije proveden je uz pomoć korištenih metoda i nastavnih oblika rada. Utvrđene vrijednosti pokazuju veću snagu u 2021. godini u odnosu na 2019. godinu. Implikacije nedostatka digitalnih kompetencija ozbiljno zahtijevaju restrukturiranje obrazovnoga rada učitelja.

...
...
...

Pretplatite se na novosti o BH Akademskom Imeniku

Ova stranica koristi kolačiće da bi vam pružila najbolje iskustvo

Saznaj više