Boravak u zatvorskom okruţenju predstavlja specifiĉno iskustvo za većinu pravosnaţno osuĊenih osoba. Iako se svrha kaţnjavanja ogleda u ostvarivanju ciljeva specijalne i generalne prevencije, treba imati u vidu da prilagoĊavanje na posebne uslove ţivota kao što su ograniĉenje slobode kretanja i upravljanja ustaljenim ţivotnim navikama predstavljaju sloţenu novonastalu situaciju koja utiĉe na opšte ali i mentalno zdravlje zatvorenika. Dalje, odlazak jedne osobe na izdrţavanje kazne zatvora, u velikom broju sluĉajeva, direktno utiĉe na brojne aspekte ţivota samog zatvorenika ali i ĉlanova njegove porodice a moţe imati dalekoseţne posljedice i nakon izlaska iz zatvorskih rešetki. Da li zatvor utiĉe na svijest zatvorenika o zdravim ţivotnim navikama i vrijednostima? Kako zatvor utiĉe na sposobnost zatvorenika da promjeni svoje ponašanje? Kakva prava u zatvoru imaju zatvorenici? Da li izlaze kao bolje ili lošije osobe? Da li zatvorske kazne utiĉu na zdravlje porodice i da li proces rehabilitacije kod zatvorenika uspije baš svaki put? Sve su to pitanja koja će biti obraĊena u okviru teme ovog referata.
Rad ukazuje na izazove odrastanja djece u digitalnom vremenu koje nudi brojne pozitivne mogućnosti, ali i opasnosti vezane za njihov zdrav razvoj. Cilj rada je ukazati kako savremeni mediji utiču na vaspitanje i oblikuju razliĉite dimenzije ţivota djece i adolescenata, njihov identitet i odnose s roditeljima i vršnjacima. U radu se kroz teorijsku analizu i rezultate istraţivanja daje odgovor na tri grupe pitanja: Koji su izazovi odrastanja djece u digitalnom vremenu? Kakav je uticaj digitalnih tehnologija na porodicu? Kakav je odnos roditeljstva i digitalnog učenja? Polazeći od toga da su ključni zadaci odrastanja razvoj identiteta, autonomije i intimnosti, odnosno stvaranje prijateljstava i odnosa, sugeriše se potreba analiza uticaja moderne tehnologije na sve navedene aspekte. U radu su saţete spoznaje o tome kako moderni mediji oblikuju razliĉite dimenzije ţivota djece i adolescenata, pritom uvažavajući njihove mogućnosti i prednosti. Digitalni život može podržavati ili ometati razvoj identiteta. Na osnovu teorijske analize i rezultata istraživanja su razmatrani uticaji medija na kvalitet odnosa s vršnjacima, te ukazano i na negativne pojave (internet zavisnost, cyberbullying). Uz odnose su analizirani i drugi konstrakti kako koristiti prednosti koje nude mediji i smanjiti loše vaspitne uticaje, te kako roditelji mogu pomoći djeci da se uspješnije nose sa izazovima digitalnog vremena. Rezultati istraživanja impliciraju važnost obezbjeđivanja podrške roditeljima dok poduzimaju korake prema ostvarenju vizija za svoju djecu u digitalnom vremenu.
Nema pronađenih rezultata, molimo da izmjenite uslove pretrage i pokušate ponovo!
Ova stranica koristi kolačiće da bi vam pružila najbolje iskustvo
Saznaj više