APPLICATION OF CONJOINT ANALYSIS IN STUDYING DEMAND FOR MP3 PLAYERS ON THE B-H MARKET
U radu je prikazana primjena conjoint analize u proucavanju procesa vrednovanja i kriterija odabira pri kupnji MP3 playera kod segmenta mladih, kao najznacajnijeg segmenta za tu kategoriju proizvoda. Metodologija: Provedeno je nekoliko istraživanja mladih potrosaca u sarajevskoj regiji. Najprije su provedeni nestrukturirani intervjui pomocu fokus grupa u kombinaciji s nizom pitanja visestrukoga izbora i otvorenih pitanja, a sve radi identificiranja varijabli proizvoda i razine njihove važnosti za preferencije potrosaca. Nakon sto su izdvojene glavne varijable i određene razine njihove važnosti, one su kombinirane kako bi se dobili razliciti profili hipotetskog proizvoda. Dobiveni rezultati analizirani su pomocu softvera za conjoint analizu. Spoznaje: Rezultati pokazuju da bi proizvođaci i prodavaci MP3 playara svoje strategije trebali usmjeriti na marku kada ciljaju na segment mladih kao najznacajniji segment za takve proizvode. Istraživanje potražnje i osjetljivosti na cijene pokazalo je da su kupci ove kategorije proizvoda osjetljivi na cijene i zbog toga su spremni mijenjati marke. Ogranicenja: Iako istraživanje obuhvaca vecinu cimbenika koji se odnose na MP3 playere, poželjno bi bilo ukljuciti dizajn kao dodatni cimbenik te vise razlicitih marki. Isto tako, velicina uzorka mogla bi biti veca sto bi omogucilo segmentaciju tržista temeljem dobivenih part-worths.