Multikriterijumska analiza masovnih medija za prenos socijalnih uticaja u sajber prostoru
Masovni mediji kao sredstva za prenos komunikacija mogu ostvariti ogroman efekat na pojedinca, grupe ljudi i na siru drustvenu zajednicu. Koriscenjem metoda multi kriterijumske analize u ovom radu analizirana je znacajnost masovnih medija za prenos socijalnih uticaja u sajber prostoru. Analiza znacajnosti razlicitih masovnih medija za prenos socijalnih uticaja u sajber prostoru izvrsena je metodom Analitickih hijerarhijskih procesa, dok je ekspertiza znacajnosti masovnih medija izvrsena u softverskom alatu 'Super Decision 2.6.0 - RC1', anketiranjem pet eksperata iz domenske oblasti. Paralelno sa ekspertizom izvrseno je 'online' istraživanje na uzorku od 215 osoba, u cilju prikupljanja i pripreme podataka za analizu znacajnosti masovnih medija za prenos socijalnih uticaja. Deskriptivna analiza izvrsena je u softverskom alatu za statisticku obradu podataka 'Statistical Package for the Social Sciences'. Uporednom analizom dobijenih rezultata istraživanja realizovanog na uzorku, po znacajnosti masovnih medija za prenos socijalnih uticaja u sajber prostoru izdvajaju se: internet resursi, televizija, mobilna telefonija i radio.