Risk Behaviour of Secondary School Students and the Experience of the Quality of the Classroom climate
U ovom se radu provjerava teza da je doživljaj kvalitete razredno-nastavnog ozracja statisticki znacajno ovisan o razini rizicnosti ponasanja ucenika. Pretpostavili smo da ucenici koji manifestiraju ponasanja viseg rizika, razredno-nastavno ozracje doživljavaju manje kvalitetnim. Hipoteza se provjerava na podacima prikupljenim na uzorku od 630 ucenika srednjih skola u Tuzli. Ti su ispitanici razvrstani u tri skupine, prema razini rizicnosti njihova ponasanja. Na tim je skupinama ispitanika izvrsena anliza varijanci u odnosu na Ljestvicu razredno-nastavnog ozracja. Rezultati su pokazali da se ucenici razlicitih razina rizicnosti ponasanja razlicito doživljavaju sve važnije komponente razredno-nastavnog ozracja (jasnoca pravila ponasanja, razina discipliniranosti u razredu, dosljednost u sankcioniranju krsenja skolskih pravila, kvaliteta odnosa među ucenicima, kvaliteta odnosa između nastavnika i ucenika te prostorija u kojima se obrazovni proces odvija). Zakljucno, autorice upucuju na potrebu intenziviranja strucnog rada s ucenicima rizicnog ponasanja u srednjim skolama, u svrhu podizanja kvalitete socijalne integracije tih ucenika u skolsko okruženje, sto bi urodilo visestrukim pozitivnim ucincima (prevencija poremecaja u ponasanju, smanjivanje diciplinskih problema u skolama i dr.).