Experimental researches of friction coefficient at boundary lubrication
U primjeni masinskih elemenata kao sto su zupcanici i kotrljaj n i ležajevi ostvareni kontakti rade u specificnim režimima podmazivanja. Projektovani kontakti masina sa zahtjevnim namjenama obicno rade u razlicitim radnim uslovima, a neki od njih u podrucju mjesovitog podmazivanja. U cilju optimiranja kontakata analizom koeficijenta trenja i vijeka upotrebe neophodno je razviti TEHD (termo-elasto-hidrodinamicki) model za mjesovito podmazivanje. Ovaj model baziran je na cinjenici da se ukupno opterecenje kontakta prenosi dijelom preko pritiska u uljnom filmu i dijelom preko kontakta cvrstih tijela a sila trenja je suma sile trenja kontakta cvrstih tijela i sile trenja hidrodinmiicke komponente. Za kompletno rjesenje TEHD modela mjesovitog podmazivanja neophodno je poznavanje koeficijenta trenja cvrstih tijela preko vrhova neravnina a koji se mora odrediti eksperimentalnim putem. Ovaj rad daje provedene eksperimente za određivanje koeficijenta trenja cvrstih tijela.