Attitudes of Students on STEM Education in the Brčko District of Bosnia and Herzegovina
Znanost i razvoj inženjerske industrije osnova su razvoja svake zemlje. Sve zemlje su suočene s nedostatkom osoblja u području znanosti, tehnologije, inženjerstva i matematike. Stoga mlade ljude treba poticati na nastavak školovanja u tim područjima. Jedan od načina je integracija STEM nastave u osnovnim i srednjim školama. Bosna i Hercegovina (BiH) uključila se u svjetske tokove i zajedno sa stranim vladinim i nevladinim organizacijama uvela projekt ENABLE – BiH kojem je cilj jačanje STEM područja u nastavi i obrazovanju. Istraživanje za potrebe ovoga rada je provedeno u 9. osnovnoj školi u Brčko distriktu BiH, koja je sudionica u ovom projektu. Istraženo je postojanje razlike u stavovima učenika o STEM nastavi u odnosu na način pohađanja nastave, je li riječ o razrednoj ili predmetnoj nastavi. Korištene su 4 varijable koje su grupirane faktorskom analizom. Analizom je obuhvaćeno 117 učenika koji su ispunili anketni upitnik preko 80 %. Rezultati su pokazali da jedino u varijabli vrijednost STEM nastave postoji značajna statistička razlika između ocjena učenika razredne i predmetne nastave. Rezultati provedenog istraživanja pomoći će u daljnjem razvoju STEM nastave u BiH jer istraživanje pruža temelj za razumijevanje učeničke prihvaćenosti STEM nastave.