Development of the model of early educational intervention in primary school: from idea to evaluation
Prirucnik je rezultat provedbe projekta Rane odgojno-obrazovne intervencije temeljene na pokazateljima uspjesnosti (Evidence-Based Early Educational Interventions). Projekt je proveden s ciljem razvoja modela rane odgojno-obrazovne intervencije u osnovnoj skoli, koji ce osigurati jednake mogucnosti za uspjesno obrazovanje djece s problemima u ponasanju i time pridonijeti unaprjeđivanju hrvatske odgojno-obrazovne prakse s ovom ranjivom skupinom ucenika. Njime se nastoji otvoriti proces prikupljanja dokaza o uspjesnoj odgojno- obrazovnoj praksi, kako bi ujedinjenje iskustava prakticara, znanstvenika i kreatora odgojno-obrazovne politike osnažilo odgojno- obrazovne potencijale skola u djelotvornoj reakciji na raznolike probleme ucenika koji svojim neprihvatljivim ponasanjem zovu u pomoc i s pravom ocekuju primjerenu podrsku svojih ucitelja, pedagoga, roditelja i ostalih sudionika njihova odrastanja i skolovanja. Razvojem i provedbom sest skolskih planova podrske ucenicima s problemima u ponasanju, koji imaju obilježja rane odgojno-obrazovne intervencije, djelatnici skola – suradnika na projektu, stekli su iskustva usmjerene podrske selekcioniranoj skupini ucenika koji u najranijoj fazi svoga skolovanja (tijekom razredne nastave) manifestiraju teskoce u ponasanju, a evaluacija tog procesa i pokazatelja njegove uspjesnosti osigurala je temeljne uvide u svrhovitost i isplativost takvih ulaganja. Sudjelovanjem u ranoj odgojno- obrazovnoj intervenciji, ucenici su dobili priliku nauciti djelotvornije zadovoljavati vlastite potrebe, a roditelji djelotvornije pridonositi razvoju i obrazovanju svoje djece. U ovom prirucniku su podijeljena iskustva stecena tijekom projekta i opisan je model razvoja skolskih planova podrske ucenicima s problemima u ponasanju, buduci da se projekt pokazao svrsishodnim te bi mogao biti blagotvoran za siroko prisutnu malodusnost ucitelja i drugih strucnih djelatnika u odgoju i obrazovanju ucenika s problemima u ponasanju.