Logo
Nazad
Edin Hrelja, Alma Pobric
0 2014.

3. Identification, evaluation and ranking of the natural-geographic tourist motives in destination of the upperpodrinje area

Turisticki motivi cine jedan od tri osnovna elementa za prostorno sagledavanje turistickih kretanja. Motivi se mogu podjeliti prema atraktivnom dejstvu na rekreativne i kulturne i prema genezi na fizickogeografske i antropogene. Za razvoj turizma na ovom podrucju od fizickogeografskih turistickih vrijednosti znacajni su: geomorfoloski, hidrografski i biogeografski turisticki motivi. Vrednovanje životne sredine spada u domen prostornog planiranja, pa i izbor ocjenivackog postupka zavisi od namjene valorizacije i velicine teritorije. U turistickoj destinaciji Gornjeg Podrinja prvo je izvrsena identifikacija, odnosno popisivanje svih fizickogeografskih turistickih motiva. Umjesto pojma identifikacija u turistickoj praksi se vrlo cesto upotrebljava pojam prepoznavanje, mada je on znatno siri i kompleksniji. Identifikacija i valorizacija fizickogeografskih turistickih motiva je urađena na terenu, prilikom cega su vrednovani: turisticki položaj, ambijent, atraktivnost, izgrađenost i kompatibilnost. Zatim je rangiranjem po utvrđenoj skali vrijednosti određen turisticki znacaj motiva za razvoj turisticke destinacije Gornjeg Podrinja.


Pretplatite se na novosti o BH Akademskom Imeniku

Ova stranica koristi kolačiće da bi vam pružila najbolje iskustvo

Saznaj više