UTICAJ VJEŽBANJA NA FUNKCIONALNE SPOSOBNOSTI UČENIKA SREDNJIH ŠKOLA
Cilj istraživanja je proučavanje efekata modela vježbanja na funkcionalne sposobnosti učenika srednjih. Uzorak ispitanika odnosio se na učenika srednjih škola u Kruševcu, uzrasta 15 i 16 godina, obuhvaćenih redovnom nastavom fizičkog vaspitanja i trenažnim procesom u dodatnoj nastavi fizičkog vaspitanja. Ukupan uzorak od 112 ispitanika bio je podeljen je na dva subuzorka: Prvi subuzorak od 56 ispitanika obuhvaćen redovnom nastavom fizičkog vaspitanja i trenažnim radom tri puta nedeljno za realizaciju modela motoričkih vežbi (fleksibilnosti) u procesu kondicione pripreme u dodatnoj nastavi fizičkog vaspitanja čini eksperimentalnu grupu. Drugi subuzorak od 56 ispitanika obuhvaćen samo redovnom nastavom fizičkog vaspitanja čini kontrolnu grupu ispitanika. Uzorak varijabli činili su; vitalni kapacitet pluća,, frekvencija pulsa posle opterećenja, anaerobna sposobnost margarija testom. Analizom rezultate T-testa funkcionalne sposobnosti između inicijalnog i finalnog merenja ispitanika. Nakon analize dobijenih rezultata zaključuje se da postoji statistički značajna razlika u frekvenciji pulsa posle opterećenja (FPPOP .000) i Margarija testu (FMARG .000).