Logo
Nazad
Dejana Bouillet, M. Bijedić
16 20. 11. 2007.

RIZIČNA PONAŠANJA UČENIKA SREDNJIH ŠKOLA I DOŽIVLJAJ KVALITETE RAZREDNO-NASTAVNOG OZRAČJA

Sažetak - U ovom se radu provjerava hipoteza kako je doživljaj kvalitete razredno-nastavnog ozracja statisticki znacajno ovisan o razini rizicnosti ponasanja ucenika. Pretpostavili smo da ucenici koji manifestiraju ponasanja visega rizika razredno-nastavno ozracje doživljavaju manje kvalitetnim. Hipoteza se provjerava na podacima prikupljenim na uzorku od 630 ucenika srednjih skola u Tuzli. Ti su ispitanici razvrstani u tri skupine, prema razini rizicnosti njihova ponasanja. Na tim je skupinama ispitanika izvrsena analiza varijanci u odnosu na ljestvicu razredno-nastavnog ozracja. Rezultati su pokazali da ucenici razlicitih razina rizicnosti ponasanja razlicito doživljavaju sve važnije komponente razredno-nastavnog ozracja (jasnoca pravila ponasanja, razina discipliniranosti u razredu, dosljednost u sankcioniranju krsenja skolskih pravila, kvaliteta odnosa među ucenicima, kvaliteta odnosa između nastavnika i ucenika te prostorija u kojima se obrazovni proces odvija). Zakljucno, autorice upucuju na potrebu intenziviranja strucnoga rada s ucenicima rizicnoga ponasanja u srednjim skolama, u svrhu podizanja kvalitete socijalne integracije tih ucenika u skolsko okruženje, sto bi urodilo visestrukim pozitivnim ucincima (prevencija poremecaja u ponasanju, smanjivanje disciplinskih problema u skolama i dr.). Kljucne rijeci: rizicna ponasanja, razredno-nastavno ozracje, srednje skole


Pretplatite se na novosti o BH Akademskom Imeniku

Ova stranica koristi kolačiće da bi vam pružila najbolje iskustvo

Saznaj više